בחודשיים הקרובים: לא ניתן לעבור בין קופות החולים

צבי טסלר No Comments on בחודשיים הקרובים: לא ניתן לעבור בין קופות החולים

עקב המלחמה, אישרה ועדת הבריאות זמנית מניעת מעבר בין הקופות – כדי לאפשר להם להתמקד בשירות רפואי מיטבי למבוטחים ולכ-120 אלף מפונים. יו"ר הוועדה ח"כ יוני משריקי: "על הקופות לממן בינתיים את ההסעות הנדרשות לטיפולי דיאליזה – של מי שפונה מביתו"

קופת חולים. אלוסטרציה צילום: Yossi Aloni/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הבריאות אישרה היום (שני) תקנות בהוראת-שעה, בגלל מצב המלחמה, שימנעו לחודשיים מעבר מבוטחים בין קופות החולים. זאת, לבקשת משרד הבריאות. יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי (ש"ס) הדגיש כי ככל שבע"ה המלחמה תסתיים לפני 15 בינואר, על המשרד להעביר לאישור הוועדה תקנות חדשות, כדי שיתאפשר לציבור המטופלים לממש את זכותם לעבור בין הקופות. משריקי פנה לכל הקופות לממן בינתיים את ההסעות הנדרשות לטיפולי דיאליזה – של מי שפונה מביתו.

ליאור ברק, סמנכ"ל משרד הבריאות הסביר את ההיערכות של המשרד וקופות החולים בתקופה האחרונה, כולל עובדים מגויסים רבים, הענקת שירותי בריאות עד בתי המלון, פתיחת מרפאות רבות במוקדי פינוי האזרחים, והענקת שירותים מלאים למבוטחי קופות החולים. לצורך כך המשרד מבקש למנוע בחודשיים הקרובים מעבר של מבוטחים כדי לאפשר לקופות לעסוק רק בהענקת שירותים דחופים, ולאפשר שירות רפואי למבוטח ע"י רופא שמכיר אותו ואת הרקע שלו – ולא להטיל זאת על רופא חדש. ברק הסביר כי גם בגל הראשון של הקורונה הוטלה מגבלה זהה – לתקופה דומה.

לדברי עו"ד רננה מיסקין, מהלשכה המשפטית של המשרד, התחרות בין הקופות ויכולת המעבר – נועדה להיטיב את השרות למבוטחים, אך לאור הנסיבות, המעברים יקשו על הקופות, יגזלו מהם כוח-אדם ותשומת לב, ובנוסף הענקת שירותים פחותים למבוטחים. רן רידניק, סמנכ"ל רגולציה במשרד, הוסיף כי יימנע מעבר בין הקופות של עוברי-דירה, כיוון שכל הקופות מחויבות לתת שירות לכל המבוטחים.

לימור נצר, מנהלת מרשם בריאות בביטוח הלאומי, סיפרה כי מפרוץ המלחמה ועד היום נרשמו 3,000 מבוטחים למעבר בין הקופות.

חיים פרננדס, מנכ"ל "לאומית", הדגיש את יכולת הקופות להעניק שירות למי שכבר נרשם למעבר – אך התקנות נועדו לאפשר לקופות להתמקד בהענקת השירותים בעת המלחמה. גם נציגי כללית, מכבי ומאוחדת תמכו בתקנות, וכן נציגי משרד המשפטים.

היועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד ענת מימון, ציינה את השינוי שנעשה בתקנות לבקשת הוועדה בה יתאפשר לאישה בהריון, קבלת ייעוץ מרופא מומחה וכן לצורך רפואי דחוף – לעבור בין הקופות.



0 תגובות